Γράφω συνεχώς πόσο σημαντικό είναι το να έχεις newsletter για να προωθείς το blog σου. Είναι ένας άσος στο μανίκι σου που θα καθορίσει την επιτυχία σου σε όρους τόσο επισκεψιμότητας όσο και χρημάτων.
Διάβασε το άρθρο μέχρι το τέλος γιατί έχω ετοιμάσει μία λίστα με τις βασικές λέξεις που πρέπει να ξέρεις για το newsletter και το email marketing που μπορείς να κατεβάσεις δωρεάν.
Αν βαριέσαι να διαβάζεις δες το βίντεο για τo τι είναι το newsletter και σε τι χρησιμεύει
Τι είναι όμως το περιβόητο newsletter;
Newsletter ( ή στα ελληνικά ενημερωτικό δελτίο) είναι ένα email που στέλνεται σε πολλούς παραλήπτες ταυτόχρονα, δηλαδή δε στέλνεις email σε έναν έναν ξεχωριστά αλλά σε ολόκληρη τη λίστα συνδρομητών σου.
Τι είναι οι συνδρομητές;
Συνδρομητές ή αλλιώς εγγεγραμμένοι στη λίστα σου είναι αυτοί που σου έχουν δώσει τα στοιχεία τους δηλαδή το email και το όνομά τους αλλά και τη συγκατάθεση τους για να τους στέλνεις το newsletter σου.
Γιατί ένας blogger χρειάζεται newsletter;
Ο λόγος που εσύ ως blogger θέλεις αυτά τα στοιχεία είναι για να μπορέσεις να χτίσεις εμπιστοσύνη με το κοινό σου ώστε να μπορείς να προωθείς τα άρθρα σου, τα βίντεό σου αν είσαι youtuber ή οποιαδήποτε άλλη δράση κάνεις που αφορά το κοινό σου.
Το κοινό γιατί να θέλει να γραφτεί στο newsletter σου;
Για να μην είσαι ένα ακόμα μήνυμα στο inbox που κάποιος θα προσπεράσει δε θα ανοίξει και άρα δε θα διαβάσει, θα πρέπει το περιεχόμενο του newsletter σου, δηλαδή αυτά που γράφεις και στέλνεις σε αυτούς που σε διαβάζουν, να αξίζει τον κόπο κάποιος να τα διαβάσει .
Για να δει όμως αυτός ο κάποιος ότι αξίζει να διαβάσει το newsletter σου θα πρέπει πρώτα να το ανοίξει που σημαίνει ότι πρέπει να γράφεις στρατηγικά το θέμα και το preview text, το κείμενο δηλαδή που φαίνεται πριν κάποιος ανοίξει το email σου.
Αφού καταφέρεις να πείσεις τον παραλήπτη να ανοίξει το newsletter σου πρέπει να διαπιστώσει ότι αυτά που του γράφεις είναι σημαντικά,έχουν αξία, του προσφέρουν αξία και έτσι θα συνεχίσει να είναι συνδρομητής, δε θα κάνει απεγγραφή, θα συνεχίσει να ανοίγει τα newsletter σου να τα διβάζει και να αναλαμβάνει δράση, να ανταποκρίνεται δηλαδή στο call to action που έχεις μέσα στο newsletter σου.
Πώς θα μπορέσεις να στέλνεις αυτά τα μαζικά email στο κοινό σου;
Αρχικά θα πρέπει να επιλέξεις ένα πάροχο για το newsletter σου, δηλαδή μία υπηρεσία όπως
- το mailchimp,
- το mailer lite,
- το mailmunch
ή οποιοδήποτε άλλο προτιμάς, εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ και προτείνω το mailchimp.
Όλοι οι παραπάνω πάροχοι προσφέρουν και δωρεάν πλάνο αλλά το mailchimp θεωρώ ότι είναι το καλύτερο για να ξεκινήσεις γιατί προσφέρει έως και 2000 συνδρομητές στο δωρεάν πλάνο ενώ είναι διαθέσιμοι και σχεδόν όλοι οι αυτοματισμοί.
Ο πάροχος θα σου επιτρέψει και να συλλέγεις νόμιμα τα δεδομένα των συνδρομητών σου, δηλαδή το όνομα το email ή όποια άλλη πληροφορία θέλεις να συμπληρώσουν αλλά και να μπορείς να στέλνεις μαζικά την αλληλογραφία, να προσπερνάς τα spam φίλτρα, να βρίσκεσαι εντέλει στο inbox τους και άλλα παρόμοια θέματα.
Δε μπορείς να στέλνεις μαζικά email από το προσωπκό σου email είναι και παράνομο και αντιεπαγγελματικό .
Εκτός από αυτό όμως, ο πάροχος σου δίνει και κάποια πολύ χρήσιμα εργαλεία, στατιστικά και δυνατότητες για αυτοματισμούς που δε μπορείς να έχεις με ένα απλό email.
Πώς να μην καταλήγει το newsletter σου στα ανεπιθύμητα;
Για να μην καταλήγεις στα spam που λέγαμε πριν, θα βοηθήσει να έχεις ένα email που δεν είναι yahoo ή gmail γι'αυτό και σου προτείνω αν έχεις δικό σου domain name να πας να φτιάξεις ένα εταιρικό email που θα έχει το domain σου μέσα πχ info@yourdomain.gr .Είναι δωρεάν και έχω κάνει σχετικό βίντεο για το πώς φτιάχνουμε εταιρικό email αν έχουμε αγοράσει domain name.
Αν δεν έχεις δικό σου domain αλλά θέλεις να ξεκινήσεις το newsletter σου θα πρέπει να φτιάξεις email σε μια υπηρεσία εκτός yahoo και gmail, όπως το mail.com
Πώς θα πείσεις τους αναγνώστες σου να γραφτούν στο newsletter;
Και φτάνουμε το κρίσιμο θέμα: πώς θα πείσεις κάποιον που διαβάζει το blog σου να κάνει εγγραφή και να γίνει συνδρομητής στο newsletter σου;
Καταρχήν θα σου πω τι να μην κάνεις.
Μη βάζεις ενοχλητικά pop up παράθυρα που πετάγονται αμέσως μόλις κάποιος ανοίξει τη σελίδα σου.
Αυτό δε βοηθάει γιατί πριν κάποιος διαβάσει το άρθρο σου και πριν διαπιστώσει ότι του αρέσει δεν προκειται να δου δώσει τα στοιχεία του, οπότε με το που ανοίγει η σελίδα να πετάγετται το pop up δε θα βοηθήσει να πετύχεις περισσότερες εγγραφές.
Θα σου πρότεινα αντί για pop up που πετάγεται μόλις ανοίξει η σελίδα να κάνεις εναλλακτικά ένα από τα παρακάτω (ένα όμως, όχι όλα μαζί) :
- να βάλεις pop up στην έξοδο
- να βάλεις pop up αφού σκρολάρει κάποιος μέχρι τη μέση της σελίδας
- να έχεις μία μπάρα και όχι pop up που δε θα πετάγεται, θα είναι μόνιμα εκεί πχ στο πάνω μέρος της σελίδας, θα προωθεί το freebie σου και θα μπορεί κάποιος να γραφτεί εύκολα στο newsletter σου.
Μπορείς να φτιάξεις μια τέτοια μπάρα με το hello bar ή το Mailmunch.
Άλλος τρόπος για να επιτύχεις εγγραφές είναι μέσα στα άρθρα σου να προωθείς οργανικά το freebie σου , να γράφεις δηλαδή άρθρα που σχετίζονται με το freebie σου.
Παράδειγμα τέτοιου είδους άρθρου διαβάζεις αυτή τη στιγμή ( θα βρεις το freebie στο τέλος του άρθρου) αλλά μπορείς να δεις και άλλα παραδείγματα στα άρθρα του edityourlifemag που αναφέρονται στο instagram προωθούμε τα δωρεάν highlight covers που μπορούν να κατεβάσουν και να χρησιμοποιήσουν οι αναγνώστες μας.
Τι είναι το freebie που λεω συνέχεια;
Είναι ένα κομμάτι δωρεάν περιεχομένου το οποίο έχει μεγάλη αξία για τον αναγνώστη σου. Συνήθως είναι ένα εκτυπώσιμο pdf, άλλες φορές μπορεί να είναι μια checklist ,άλλες φορές μπορεί να είναι ένα ebook, όπως παραδείγματος χάριν το δωρεάν ebook που έχω γράψει για το SEO.
Το freebie με λίγα λόγια είναι ένα ψηφιακό προϊόν που δίνεις δωρεάν στον επισκέπτη σου με αντάλλαγμα να σου δώσει το όνομα και το email του για να του το στείλεις.
Αυτά θεωρώ ότι είναι τα βασικά που πρέπει να γνωρίζει κάποιος και για να μην τα ξεχάσεις σου έχω ετοιμάσει -τι άλλο;- ένα freebie με τις 10 βασικές λέξεις που πρέπει να γνωρίζει κάποιος που ξεκινά το email marketing και τη σημασία τους.
Μπορείς να το κατεβάσεις κάνοντας κλικ εδώ
Αν σου φάνηκε χρήσιμο το άρθρο μου μοιράσου το! Μπορεί να υπάρχει κάποιος εκεί έξω που ντρέπεται να ρωτήσει τι είναι το newsletter , δε θα είναι τέλειο να το μάθει χάρη σε σένα;
Άφησέ μου σχόλιο με το πόσους συνδρομητές έχεις εσύ στη λίστα σου ή αν δεν έχεις ακόμα γράψε μου τι σε δυσκολεύει όσον αφορά το newsletter.
Συνέχισε να μαθαίνεις:
5 λόγοι για να φτιάξεις newsletter
Πώς να έχεις κέρδος από το blog σου
Πώς φτιάχνουμε δωρεάν επαγγελματικό email
Δημοσίευση σχολίου
Take a moment to leave a comment!