Στο προηγούμενο άθρο είδαμε πώς μπορείς να κάνεις τις αναρτήσεις σου φιλικές προς τις μηχανές αναζήτησης εφαρμόζοντας τις αρχές του SEO ώστε να βελτιώσεις την κατάταξή σου (ranking) για να αυξήσεις την επισκεψιμότητα στο blog σου.
Σήμερα θα δούμε
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:
Τα ιστολόγια δημιουργήθηκαν πολύ πριν την ραγδαία εξάπλωση των κοινωνικών δικτύων. Όταν ξεκίνησα να μπλογκάρω το 2009 τα κοινωνικά δίκτυα δεν είχαν την πρωτοκαθεδρία στην online ζωή μας όπως συμβαίνει σήμερα.
Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και μια ανάρτηση σαν αυτή ήταν αποδεκτή και ακόμη είχε λόγο ύπαρξης όπως βλέπετε και από τα σχόλια που τη συνοδεύουν. Για ένα μικρό μπλογκ όπως ήταν τότε το δικό μου αυτός ο αριθμός σχολίων ήταν ικανοποιητικός.
Σήμερα θα δούμε
- ποιες αναρτήσεις κάνουν ζημιά στο ranking σου, δηλαδή στη θέση σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης
- πότε ένα θέμα ή μια ιδέα αξίζει να γίνει ανάρτηση χωρίς να κάνει ζημιά στην κατάταξη του ιστολογίου σου
- τo διπλό ρόλο που παίζει το μέγεθος της ανάρτησης στο SEO
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:
Τα ιστολόγια δημιουργήθηκαν πολύ πριν την ραγδαία εξάπλωση των κοινωνικών δικτύων. Όταν ξεκίνησα να μπλογκάρω το 2009 τα κοινωνικά δίκτυα δεν είχαν την πρωτοκαθεδρία στην online ζωή μας όπως συμβαίνει σήμερα.
Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και μια ανάρτηση σαν αυτή ήταν αποδεκτή και ακόμη είχε λόγο ύπαρξης όπως βλέπετε και από τα σχόλια που τη συνοδεύουν. Για ένα μικρό μπλογκ όπως ήταν τότε το δικό μου αυτός ο αριθμός σχολίων ήταν ικανοποιητικός.
Εκείνη η ανάρτηση ανέβηκε 1 Φεβρουαρίου του 2010. Ξαναλέω ,τότε είχε λόγο ύπαρξης μια τόσο μικρή ανάρτηση σε ιστολόγιο.
Τι θα γινόταν όμως αν αυτό το περιστατικό που περιγράφω στην ανάρτηση συνέβαινε τώρα; Θα έγραφα γι'αυτό το θέμα στο blog μου;
- Αν είπες ναι πρέπει οπωσδήποτε να συνεχίσεις να διαβάζεις παρακάτω.
- Αν είπες όχι μπορείς και να σταματήσεις το διάβασμα αλλά δε θα σου το πρότεινα, γιατί μπορεί να βρήκες τη σωστή απάντηση αλλά όχι για τους σωστούς λόγους.(και πίστεψέ με είναι πολύ σημαντικοί)
Γιατί λοιπόν δε θα έγραφα στο blog μου γι'αυτό το θέμα σήμερα;
- Ο βασικός λόγος είναι ότι σήμερα αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα facebook status ή ένα tweet
Γιατί όμως ένα τέτοιο θέμα , αν γινόταν ανάρτηση θα έκανε ζημιά στο SEO/ranking του blog μου στέλνοντάς το στα τάρταρα των αποτελεσμάτων αναζήτησης;
Ένα θέμα όπως αυτό που ανέφερα παραπάνω δε θα έπρεπε να γίνει ανάρτηση και για 3 βασικούς λόγους
- δεν εξυπηρετεί το SEO η θεματολογία της, δηλαδή δε θα βοηθούσε να ανέβω στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης, αλλά όχι μόνο δε θα βοηθούσε , όπως θα δεις παρακάτω θα έκανε και ζημιά
- είναι τόσο μικρό το κείμενο που και να εξυπηρετούσε η θεματολογία πάλι δε θα γινόταν ανάρτηση γιατί θα έκανε ζημιά στo ranking αφού το μήνυμα που θα έδινε στις μηχανές αναζήτησης θα ήταν κάτι σαν "Αυτό το ιστολόγιο δεν έχει αναπτύξει αυτό το θέμα σε βάθος, αντίθετα η ανάρτηση είναι πολύ μικρή, άρα φτωχή, άρα κακή, άρα δεν έχει θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης" (για περισσότερα διάβασε το κεφάλαιο 14 του δωρεάν βιβλίου SEO για bloggers)
- δε θα γινόταν ανάρτηση γιατί ακόμα κι αν δε συνέβαινε το δεύτερο όποιος έμπαινε να διαβάσει την ανάρτηση λόγω του "μεγέθους" της θα έβγαινε γρήγορα από το μπλογκ οπότε η σελίδα εισόδου θα ήταν και σελίδα εξόδου και μάλιστα με πολύ λίγο χρόνο παραμονής, πράγμα που θα έκανε ζημιά στο bounce rate μου και άρα στο ranking γενικά του blog
Τι θέλω να πω με όλα αυτά;
Πριν καν κάνεις τον κόπο να γράψεις μια ανάρτηση σιγουρέψου ότι δεν βλάπτει το ιστολόγιό σου!
2 steps test για να καταλάβεις αν ένα θέμα αξίζει να γίνει ανάρτηση χωρίς να βλάπτει την κατάταξή σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης
Όταν γράφεις για ένα θέμα στο blog σου θέλεις αυτό το άρθρο που έγραψες να διαβαστεί, να έχει επισκεψιμότητα και φυσικά να αρέσει στους αναγνώστες σου, αλλιώς δε θα έγραφες στο blog σου γι'αυτό το θέμα.
Όταν λοιπόν έχεις ένα θέμα που σκέφτεσαι να γράψεις στο blog σου κάνε το παρακάτω τεστ και σκέψου
- Αν αυτό το έγραφα στο facebook ή στο twitter θα είχε εκπληρώσει το σκοπό του; Θα στεκόταν δηλαδή άνετα ως facebook status ή tweet: Αν η απάντηση είναι ναι, τότε αυτό το θέμα δεν αξίζει να γίνει ανάρτηση
- Αν όμως από την άλλη το ίδιο θέμα έχεις σκοπό να το αναπτύξεις επαρκώς στο blog σου (δηλαδή σε πάνω από 400 λέξεις) τότε ναι, είναι καλύτερα να το ανεβάσεις στο ιστολόγιό σου και όχι στα κοινωνικά δίκτυα (για περισσότερα διάβασε το κεφάλαιο 14 του δωρεάν βιβλίου SEO για bloggers)
Τι να κάνεις αν έχεις πολλές τέτοιου είδους αναρτήσεις στο ιστολόγιό σου, δηλαδή μικρές σε μέγεθος αναρτήσεις που ουσιαστικά κάνουν ζημιά στην επισκεψιμότητά σου γιατί δίνουν "λάθος" μηνύματα στη Google και στις άλλες μηχανές αναζήτησης;
Σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν δύο πράγματα που μπορείς να κάνεις ανάλογα με το θέμα των αναρτήσεων αυτών. Δηλαδή:
- αν το θέμα της ανάρτησης εξυπηρετεί τη θεματολογία του ιστολογίου σου τότε η λύση είναι να εμπλουτίσεις την ανάρτηση και να εφαρμόσεις τις τεχνικές του SEO που θα βρεις στο δωρεάν οδηγό SEO για bloggers ώστε να ανέβει αυτή η ανάρτηση ψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και έτσι να αυξήσεις την επισκεψιμότητά της
- αν το θέμα δεν εξυπηρετεί τη θεματολογία του blog σου το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να σβήσεις αυτή την ανάρτηση από το blog σου. Ξέρω ίσως σου ακούγεται ακραίο να σβήσεις μια ανάρτηση, αλλά αυτή είναι η λύση αν δε θέλεις να κάνεις ζημιά στην κατάταξη όχι μόνο της συγκεκριμένης ανάρτησης αλλά και του ιστολογίου σου γενικότερα. Γιατί αν έχεις γράψει πολλές τέτοιες αναρτήσεις (μικρές, ανεπαρκείς και άσχετες με το βασικό θέμα του blog) το μήνυμα που στέλνεις στη Google είναι ότι το ιστολόγιό σου γενικά δε δίνει επαρκείς "απαντήσεις" στα "ερωτήματα" των χρηστών.
Ελπίζω να σε βοήθησα να καταλάβεις κάποια πράγματα για το SEO που ίσως να μην είχες σκεφτεί μέχρι τώρα και έτσι από εδώ και στο εξής να γράφεις αναρτήσεις που ΔΕΝ κάνουν ζημιά στο SEO σου!
Αν έχεις οποιαδήποτε απορία μη διστάσεις να αφήσεις σχόλιο.
Διάβασε σχετικά:
- Οδηγός SEO για bloggers Πώς να κάνεις τις αναρτήσεις σου SEO friendly δηλαδή φιλικές προς τις μηχανές αναζήτησης, ώστε το μπλογκ σου να εμφανίζεται πιο ψηλά στα αποτελέσματα.
- Πώς να βρεις την κατάλληλη θεματολογία για το blog σου σε 3 απλά βήματα Η θεματολογία του ιστολογίου σου (στα αγγλικά niche) είναι πολύ βασικό θέμα που πρέπει να έχεις σκεφτεί διεξοδικά, ειδικά αν βλέπεις το blogging ως κάτι παραπάνω από ένα απλό hobby.Πώς θα καταλήξεις λοιπόν στο τι θέλεις ουσιαστικά να γράφεις αλλά και στο τι θα σε βοηθήσει στο SEO;
Για μια ακόμα φορά εξαιρετικά χρήσιμη παρουσίαση και καθοδήγηση. Ευχαριστούμε πολύ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημοσίευση σχολίου
Take a moment to leave a comment!