Ακούμε συχνά να λένε για engagement στο Instagram. Τι είναι όμως αυτό και γιατί έχει τόσο σημασία και τέλος πάντων πως θα το πετύχουμε;
Με τον όρο Engagement εννοούμε την αλληλεπίδραση που έχουν οι αναρτήσεις μας στα social media. Λόγο των συνεχών αλλαγών στον αλγόριθμο του Instagram, όπως και στο facebook, στο Youtube Και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχει παρατηρηθεί ότι η "επιτυχία" ενός προφίλ / λογαριασμού εξαρτάται από την αλληλεπίδραση που έχει αυτός με τους followers, subscribers και γενικά fans του.
Προκειμένου να αυξήσουν το engagement συχνά πολλοί πέφτουν στο λάθος να αγοράσουν subscribers, likes, follows κτλ. Ωστόσο, αυτή η κίνηση όχι μόνο δεν βοηθά, τουναντίον καταστρέφει ένα προφίλ, αφού δεν συνοδεύεται από οργανικό engagement.
Πως όμως θα αυξήσουμε το engagement και κατ' επέκταση τα follows, likes και εν γένει τη δημοτικότητα του λογαριασμού μας; Είμαι σίγουρη λότι θα έχετε ακούσει το "Content is King", ότι δηλαδή το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς. Και ναι ισχύει αυτό, όμως ακόμα και οι πιο προσεγμένοι λογαριασμοί μπορεί να μην έχουν ανταπόκριση. Τι συμβαίνει;
Ή τουλάχιστον δεν έχει Πάντα σημασία η φωτογραφία. Καταρχάς όταν λέμε περιεχόμενο στο Instagram δεν εννοούμε μόνο την φωτογραφία. Αλλά και το κείμενο που την συνοδεύει καθώς επίσης και τα hashtags που το συμπληρώνουν. Για να είναι λοιπόν ολοκληρωμένο το περιεχόμενο θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα καλό κείμενο και από τα αντίστοιχα hashtags.
Το έχω αναφέρει ξανά, είναι σημαντικό να ανεβάζετε τις φωτογραφίες σας τις ώρες που το κοινό σας είναι ενεργό και πιο πιθανό να τις δει. Κι εδώ βοηθούν τα στατιστικά τους αν και λίγο πολύ όλοι ξέρουμε πότε ανεβάσαμε μια φωτογραφία και πόσο γρήγορα αυτή μάζεψε Like.
Διάβασε επίσης:
Με τον όρο Engagement εννοούμε την αλληλεπίδραση που έχουν οι αναρτήσεις μας στα social media. Λόγο των συνεχών αλλαγών στον αλγόριθμο του Instagram, όπως και στο facebook, στο Youtube Και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχει παρατηρηθεί ότι η "επιτυχία" ενός προφίλ / λογαριασμού εξαρτάται από την αλληλεπίδραση που έχει αυτός με τους followers, subscribers και γενικά fans του.
Προκειμένου να αυξήσουν το engagement συχνά πολλοί πέφτουν στο λάθος να αγοράσουν subscribers, likes, follows κτλ. Ωστόσο, αυτή η κίνηση όχι μόνο δεν βοηθά, τουναντίον καταστρέφει ένα προφίλ, αφού δεν συνοδεύεται από οργανικό engagement.
Content is King but Strategy is Queen
Πως όμως θα αυξήσουμε το engagement και κατ' επέκταση τα follows, likes και εν γένει τη δημοτικότητα του λογαριασμού μας; Είμαι σίγουρη λότι θα έχετε ακούσει το "Content is King", ότι δηλαδή το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς. Και ναι ισχύει αυτό, όμως ακόμα και οι πιο προσεγμένοι λογαριασμοί μπορεί να μην έχουν ανταπόκριση. Τι συμβαίνει;
Δεν έχει σημασία η Φωτογραφία
Συμβουλή #1 - Δημιούργησε"δυνατό" περιεχόμενο
Σου είχα ξαναμιλήσει για το περιεχόμενο, για το πρωτότυπο περιεχόμενο, στις συμβουλές για το πως να αποκτήσεις περισσότερους followers στο instagram. Το καλό περιεχόμενο είναι σημαντικό και αποτελείται από :- Πρωτότυπες και καλής ποιότητας εικόνες. Είναι σημαντικό οι φωτογραφίες να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρές, in focus στο αντικείμενο που έχετε επιλέξει.
- Φωτογραφίες που τραβάνε την προσοχή. Πρέπει να τραβούν την προσοχή καθώς είναι σημαντικό για να προσελκύσετε νέους instagrammer που θα ενδιαφερθούν για το περιεχόμενο σας.
- Συνοδευτικό κείμενο που είναι ταιριαστό με τις εικόνες. Μια εικόνα ισοδυναμεί με 1000 λέξεις όμως πέρα από τις εικόνες σημασία έχει και το κείμενο, η ιστορία που συνοδεύει την εικόνα είναι αυτή που τελικά θα τραβήξει το ενδιαφέρον των ανθρώπων. Και για να λέμε την αλήθεια είναι σημαντικό να έχει κάτι από την προσωπική σας πινελιά, λίγα λόγια για το πως σκέφτεστε, την γνώμη σας για ένα θέμα.
- Ερωτήσεις προς το κοινό σας. Για να έχετε αντίδραση θα πρέπει να έχετε δράση. Πρέπει να προσκαλέσετε την αλληλεπίδραση του κοινού κάνοντας ερωτήσεις. Τις οποίες βέβεια θα πρέπει να απαντάτε.
- Δυναμικά hashatgs. Θα πρέπει αφενός να αποφύγετε τα άσχετα hashtag και αφετέρου να προτιμάτε εκείνα τα οποία φέρνουν την περισσότερη αλληλεπίδραση. Σε αυτό βοηθά να διαβάζεται τα στατιστικά σας.
- Video. Τα video, εφόσον είναι σχετικά με το περιεχόμενο σας, βοηθούν να τραβήξετε το ενδιαφέρον των folllower και να τους ωθήσετε σε αλληλεπίδραση. Άσε που το Ιnstagram λατρεύει τα video γενικά.
Συμβουλή #2 - Να ποστάρεις τις ώρες που το κοινό σου σε βλέπει
Συμβουλή #3 - Να έχει συνοχή στο περιεχόμενο που ανεβάζεις
Η συνοχή έχει να κάνει κυρίως με το περιεχόμενο. Επομένως, αν ένα προφίλ ανεβάζει μονίμως περιεχόμενο για σκύλους ή παιδιά, ανεβάζοντας μια φωτογραφία με το διάστημα και χωρίς να την συνδέσει με το υπόλοιπο περιεχόμενο, είναι λογικό αυτή η φωτογραφία να μην τραβήξει το ίδιο. Γιατί απλά το κοινό μέχρι εκείνη την στιγμή έχει συνηθίσει να βλέπει συγκεκριμένο περιεχόμενο. Επιπλέον, η συνοχή συνδέεται και με το εικαστικό μέρος. Είτε επιλέγεται συγκεκριμένα φίλτρα για τις φωτογραφίες, είτε χρώματα, είτε ακόμα και πόζες. Αν σου αρέσει να χρησιμοποιείς πάντα άσπρο φόντο μείνε σε αυτό, αν βάζεις ένα ειδικό φίλτρο, μείνε σε αυτό και αν τέλος σου αρέσει μόνο να βγάζεις selfie ... go for it! Απλά, προσπάθησε να μην κάνεις τον άλλο να πλήττει. Πίστεψε υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να βγάλεις πολλές διαφορετικές selfie, γεμάτες δημιουργικότητα.Συμβουλή #4 - Συγκέντρωσε φίλους όχι followers
Κακά τα ψέματα, είναι σημαντικό όταν σου σχολιάζουν από κάτω, να απαντάς. Με φιλικό ύφος πάντα και να συνεχίζεις αν γίνεται την κουβέντα ένα βήμα πιο πέρα. Με αυτόν τον τρόπο δείχνεις ότι ενδιαφέρεσαι και για την ιστορία των ανθρώπων που σε ακολουθούν. Μοιράζεστε παραπάνω κοινά από τους άλλους.Συμβουλή #5 - Εντόπισε τις "δυνατές" σου αναρτήσεις και ανέβασε αντίστοιχο περιεχόμενο
Έχω προσέξει προσωπικά ότι οι δικές μου φωτογραφίες είναι πιο "δυνατές" από ένα απλό flatlay. Ίσως δεν είμαι η καλύτερη του είδους, ίσως ο λογαριασμός μου τα πάει καλύτερα σε φωτογραφίες που είμαι κι εγώ μέσα. Αφού έχω προσέξει αυτό το γεγονός, τότε πρέπει να το εκμεταλλευτώ υπέρ μου και να συνεχίσω να ανεβάζω φωτογραφίες που θα εμφανίζομαι κι εγώ μέσα.Συμβουλή #6 - Κάντε Giveaway
Ξέρω ότι σε προηγούμενη ανάρτηση σου έχω αναλύσει τα υπέρ και τα κατά των διαγωνισμών στα social media. Ναι οι διαγωνισμοί μπορεί να σου φέρουν άσχετο κοινό από αυτό που πραγματικά σε ενδιαφέρει και συνδέεσαι τελικά. Για αυτό και ακολουθούν πολλά unfollows. Πριν βιαστείς να το παίξεις μέγας τιμωρός σε όσους παύουν να σε ακολουθούν (ειλικρινά γελάω με αυτή την τακτική του καρότου μαστίγιου) προσπάθησε να κάνεις ένα διαγωνισμό που πραγματικά ενδιαφέρει το κοινό σου και θα προσελκύσει αυτούς που θέλεις. Σίγουρα θα ακολουθήσουν και άσχετοι που μετά θα φύγουν, αλλά πίστεψε καλύτερα να σε εγκαταλείψουν κάνοντας Unfollow, έχοντας όμως συστήσει το προφίλ σου σε άλλους φίλους τους που μπορεί και να τους ενδιαφέρεις πολύ, παρά να σε ακολουθούν δεκάδες άτομα που ούτε σε γουστάρουν ούτε σχολιάζουν και που τελικά απλά πιάνεις και πιάνουν χώρο. Κακό στα στατιστικά σου σου κάνουν.Συμβουλή #7 - Επενδύστε λίγο χρόνο στην δημιουργία ιστοριών
Τα Stories είναι το δυνατό χαρτί του Instagram. Προσπάθησε να δώσεις λίγο παραπάνω βαρύτητα σε αυτά. Σε αυτό μπορεί να σε βοηθήσει και το Canva, για το οποίο σου μίλησα στο προηγούμενο άρθρο μου, με τους 5 τρόπους να χρησιμοποιήσεις το Canva για το blog σου. Το σημαντικότερο όμως είναι να καταφέρεις να πεις μια ιστορία γιατί ακριβώς αυτό είναι τελικά, ιστορίες. Προσωπικά απεχθάνομαι αυτούς που ανεβάζουν 350 stories την ημέρα φλυαρώντας και διασκεδάζοντας την ανία τους πάνω μας. Προτιμώ αυτούς που ακόμα κι αν ανεβάσουν 10 stories, διηγούνται μια ιστορία μέσα από αυτά και δεν γεμίζουν απλά το feed τους.Διάβασε επίσης:
- 5 Πράγματα που πρέπει να ξέρεις πριν αρχίσεις ένα beauty blog
- 5 μύθοι για το blogging που πρέπει να καταρρίψεις το 2019
- Όλα όσα εύχομαι να γνώριζα όταν ξεκινούσα το Blogging.
- 8 λόγοι για να γίνεις αρθρογράφος στο EDITYOURLIFE
- Media Kit για Bloggers (με δωρεάν οδηγός για να φτιάξεις το δικό σου)
Να θυμάσαι: στο #edityourlifemag θα μαθαίνεις κάτι καινούριο για να κάνεις το μπλογκ σου καλύτερο και τη ζωή σου ως blogger πιο εύκολη. Είμαι η Κατερίνα και ελπίζω να σε βοήθησε το άρθρο μου. Μπορείς να μάθεις περισσότερα για μένα εδώ.
Δημοσίευση σχολίου
Take a moment to leave a comment!