Υπάρχει μια γενικότερη σύγχυση γύρω από το θέμα influencers.
Αυτό που επικρατεί είναι μια διαστρεβλωμένη εικόνα τόσο από την μεριά των Influencer όσο και από την πλευρά των Marketer ή μάλλον μερικών εξ αυτών. Το εννοώ, έχω διαπιστώσει ότι υπάρχουν πολλοί οι οποίοι αρέσκονται να αυτοπροσδιορίζονται ως Influencer. Ενώ είναι επίσης αρκετοί οι επαγγελματίες και εκπρόσωποι των εταιρειών που αδυνατούν να αναγνωρίσουν ποιοι είναι τελικά οι influencer της δικής τους αγοράς και πως μπορούν να τους εκμεταλλευτούν προς όφελος της εταιρείας τους.
Είναι το ίδιο οι influencers και οι brand ambassadors ;
Με το παρόν άρθρο θα επικεντρωθώ κυρίως σε όλους εκείνους που θέλουν να γίνουν (ή μπορεί και να είναι ήδη ) Influencer. Οι επαγγελματίες του χώρου στην πλειοψηφία τους γνωρίζουν καλά ποιοι είναι οι Influencer Και αν δεν γνωρίζουν, ίσως ήρθε η ώρα να ζητήσουν την βοήθεια ενός ειδικού.
Ήδη ανέλυσα τι σημαίνει Brand Ambassador και επιχείρησα να προσδιορίσω με τη βοήθεια βέβαια των ειδικών, τι είναι και γιατί δεν μπορούν κάποιοι να αυτοπροσδιορίζονται ως Brand Ambassador.
Ωστόσο, διαπίστωσα γράφοντας το άρθρο για το τι είναι Brand Ambassador ότι είναι σημαντικό να προσδιορίσουμε και το ποιοι είναι επιτέλους αυτοί οι influencer. Και φυσικά να οριοθετήσουμε κάποιες βασικές παραμέτρους για το πως μπορεί κάποιος να αναγνωρίσει αν είναι ήδη.
Τι είναι τελικά ένας influencer;
Σύμφωνα με το influencer marketing hub, o influencer είναι το άτομο εκείνο το οποίο μπορεί να επηρεάσει την αγοραστική απόφαση των άλλων εξαιτίας του κύρους που έχει, της θέσης του, των γνώσεων του και των σχέσεων του. Ο influencer είναι αυτός που έχει ακόλουθους σε ένα στοχευμένο κομμάτι της αγοράς, με τους οποίους αλληλεπιδρά και δημιουργεί engagement. Το νούμερο των ακολούθων του συνδέεται άμεσα με το κομμάτι της αγοράς στην οποία στοχεύει (influencermarketinghub.com).
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Forbes αναφέρεται ότι επικρατεί μια λανθασμένη αντίληψη ότι ο Influencer καθορίζεται από το πλήθος των ακολούθων του, συγχέοντας την επιρροή με την δημοτικότητα. Η ίδια η πράξη της επιρροής ωστόσο, απαιτεί ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα: μια αλλαγή στον τρόπο σκέψης ή συμπεριφοράς. Ο Influencer λοιπόν είναι αυτός που επηρεάζει την αντίληψη των άλλων και έχει την δύναμη να επηρεάσει τις πράξεις τους (Forbes.com).
Micro influencers VS Mega influencers και ποιους προτιμούν οι εταιρείες
Πολλοί είναι αυτοί που χωρίζουν τους Influencer σε mega influencer και micro influencer, ανάλογα με το πλήθος των ακολούθων τους στα social media. Είναι ένας αρκετά διαδεδομένος διαχωρισμός που βοηθάει τις εταιρείες κυρίως να εντοπίσουν και να αναγνωρίσουν πιο χονδρικά τους Influencer που τους ενδιαφέρουν.
Όπως μπορεί κανείς να υποθέσει, οι εταιρείες επιλέγουν συχνότερα να συνεργαστούν με μεγάλους Influencer, οι οποίοι έχουν μεγάλο κοινό και επομένως (θεωρούν) ότι μπορούν να επηρεάσουν και περισσότερους.
Ωστόσο, πολλές εταιρείες επιλέγουν να συνεργαστούν με μικρότερους influencer. Έχει μάλιστα παρατηρηθεί ότι μπορεί οι μικρότεροι Influencer να έχουν λιγότερους ακόλουθους, ωστόσο το κοινό τους είναι πιο ενεργό και επηρεάζεται περισσότερο συγκριτικά με τους mega influencer.
Γενικά, στο influencer marketing hub αναφέρουν ότι το engagement του κοινού είναι αντιστρόφως ανάλογο του πλήθους των ακολούθων. Έτσι, έχει παρατηρηθεί ότι οι micro influencer έχουν περισσότερο engagement από τους mega influencer, οι οποίοι έχουν περισσότερο engagement από τους celebrities (influencermarketinghub.com).
Πόσα είδη influencer υπάρχουν;
Τώρα γιατί σου τα λέω εγώ όλα αυτά; Γιατί θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε στο τι ακριβώς είναι influencer και σε πόσα είδη χωρίζεται. Πέρα από τον διαχωρισμό του μεγέθους, δηλαδή του πλήθους των ακολούθων του, υπάρχει και ο ποιοτικός διαχωρισμός. Έτσι οι Influencer χωρίζονται σε:
- Celebrities
- Ειδικούς ενός κλάδου
- Bloggers, youtuber και δημιουργούς περιεχομένου (content creators)
- micro influencer
Οι bloggers και οι youtubers είναι influencers;
Εδώ θα περιοριστώ μόνο στους blogger, youtuber και στους content creators καθώς το blogging έχει συνδεθεί με το infuencer marketing και ως εκ τούτου οι blogger είναι Influencer στο είδος τους. Έχει αναγνωριστεί η δυνατότητα τους να επηρεάζουν το κοινό που τους ακολουθεί.
Επομένως, αν και εσύ ως Blogger ή ως content creator ή ως youtuber έχεις την δυνατότητα να επηρεάσεις ένα κοινό ως προς την συμπεριφορά του, την αγοραστική του απόφαση ή ακόμα και τις πράξεις του, τότε θεωρείσαι και εσύ ένας influencer. Μικρός ή μεγάλος, δεν έχει σημασία.
Tι σημαίνει Instagram Influencer
Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν τους influencer του Instagram ως μια ξεχωριστή κατηγορία influencers. Για εμένα κατατάσσονται σε όποια από τις παραπάνω κατηγορίες ανέφερα, αναλόγως το πως προσδιορίζονται και οι ίδιοι φυσικά αλλά και όσους ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με το συγκεκριμένο μέσο, τους κατατάσσω προσωπικά στους δημιουργούς περιεχομένου και από εκεί και έπειτα μπορεί οι ίδιοι να επιλέξουν να κάνουν Micro blogging ή απλά να αναρτούν φωτογραφίες. Σε καμία περίπτωση όμως οι Influencer δεν περιορίζονται σε μικρές νεαρές κοπελίτσες που αναρτούν ημίγυμνες φωτογραφίες τους στο συγκεκριμένο μέσο. Ίσως χρειαστεί να εμβαθύνω μελλοντικά στο συγκεκριμένο μέσο, αλλά δεν είναι σωστό να μένουμε μόνο σε αυτή την διαστρεβλωμένη αντίληψη του influencer. Ανάλογα με το κοινό του καθενός (όχι μόνο σε μέγεθος αλλά και σε ποιοτικά χαρακτηριστικά), οι instagram influencer μπορούν να επηρεάσουν τους ακόλουθους τους και επομένως δεν θα πρέπει να θεωρούνται υποδεέστεροι των υπόλοιπων.
Ελπίζω να κάλυψα τις περισσότερες απορίες που υπήρχαν και υπόσχομαι να επανέλθω σύντομα καθώς το θέμα φαίνεται να έχει αρκετές παραμέτρους που είναι δύσκολο να περιοριστούν σε ένα μόνο άρθρο.
Αλήθεια, εσύ τι γνώμη είχες για τους influencer; Θεωρείς ότι είσαι και εσύ ένας Influencer;
Να θυμάσαι: στο #edityourlifemag θα μαθαίνεις συνεχώς κάτι καινούριο για να κάνεις το μπλογκ σου καλύτερο και τη ζωή σου ως blogger πιο εύκολη. Είμαι η Κατερίνα και ελπίζω να σε βοήθησε το άρθρο μου. Μπορείς να μάθεις περισσότερα για μένα εδώ.
Τέλειο άρθρο Κατερίνα! Χάρηκα που έμαθα τόσες πληροφορίες!! Όλα αυτά τα δεδομένα εμφανίστηκαν τόσο γρήγορα και αλλάζουν με τέτοιους ρυθμούς! Θαυμάζω όλα όσα εξελίσσονται σε κοινωνιολογικό επίπεδο!!! Περιμένουμε κι άλλα τέτοια άρθρα!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ χρήσιμο άρθρο! Έυχαριστω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ! ❤️
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο διαβασα,ευχαριστώ πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολυ χρήσιμο!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρκετά βοηθητικό ευχαριστω πολυ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ενδιαφέρον άρθρο!!
ΑπάντησηΔιαγραφή❤️
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ενδιαφέρον
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημοσίευση σχολίου
Take a moment to leave a comment!