Σε ένα παλαιότερο άρθρο στο edit your life σου είχα μιλήσει για το πως μπορείς να βγάλεις χρήματα με το Blogging. Μεταξύ άλλων σου είχα αναφέρει πως μπορείς να συνεργαστείς με εταιρείες.
Πως όμως θα πετύχεις μια συνεργασία όταν οι εταιρείες δεν σε ξέρουν;
Όταν δεν σε καλούν ούτε στα βασικά pr events που διοργανώνουν ή δεν σε ενημερώνουν για τα νέα τους προϊόντα.
Μα θα πρέπει να επικοινωνήσεις μαζί τους φυσικά.
Μα θα πρέπει να επικοινωνήσεις μαζί τους φυσικά.
Προσοχή όμως, γιατί υπάρχει ο σωστός τρόπος για να το κάνεις και υπάρχει και ο λάθος.
Ένα από τα πιο συνηθισμένα και από τα πιο ασυγχώρητα μερικές φορές λάθη που κάνουν οι νέοι bloggers είναι η "λάθος" επικοινωνία με τις εταιρείες. Στην προσπάθεια τους να δείξουν περισσότερο επαγγελματίες έρχονται μεν σε επαφή με τις εταιρείες, αλλά από την δίψα τους για επικοινωνία συνήθως αυτό γίνεται με εντελώς λάθος τρόπο. Λάθος για διάφορους λόγους:
- Γιατί είναι ανορθόγραφο ή απλά κακογραμμένο
- Είναι "ανεπίσημο" και μερικές φορές φαίνεται και "προσβλητικό"
- Είναι απρόσωπο ή υπερβολικά προσωπικό
- Γιατί προσπαθείς να επικοινωνήσεις την λάθος ώρα ή ακόμα χειρότερα με τον λάθος άνθρωπο
- Δεν περιέχει τίποτα που να δείχνει ποιος είσαι και τι κάνεις
- Συχνά από τα λεγόμενα αποκαλύπτεται ότι δεν γνωρίζεις ούτε τα στοιχειώδη για την εταιρεία στην οποία απευθύνεσαι.
ΒΡΕΣ ΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΑΝΘΡΩΠΟ
Ή τουλάχιστον προσπάθησε. Πως μπορείς να το κάνεις; Με πολλούς και διάφορους τρόπους. Ξεκίνα φτιάχνοντας μια λίστα με όλες τις εταιρείες που σε ενδιαφέρουν. Αν είσαι food blogger αυτή η λίστα μπορεί να περιλαμβάνει από εστιατόρια μέχρι εταιρείες τροφίμων και ποτών ή ακόμα και σούπερ μάρκετ.
Αφού ετοιμάσεις την λίστα σου άρχισε να ψάχνεις για κάθε μια από αυτή στοιχεία επικοινωνίας. Σταθερό τηλέφωνο, email και social media. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το internet για να βρεις ότι χρειάζεσαι. Αφού τα συγκεντρώσεις όλα αυτά, προσπάθησε να επικοινωνήσεις μαζί τους ζητώντας τους το όνομα και το Mail του υπεύθυνου social media ή του υπεύθυνου μάρκετινγκ (ακόμα στην Ελλάδα δεν έχουν όλες οι εταιρείες ξεχωριστά υπεύθυνο για τα social media). Αν χρειαστεί πάρε τηλέφωνο στην εταιρεία.
Τα βρήκες όλα; Πάμε να δούμε τι θα γράψεις.
Ως υπεύθυνη για τα social media της εταιρείας μου αλλά και άλλων εταιρειών, έχω δει πολλούς blogger να κάνουν όλα τα λάθη που σου ανέφερα πιο πάνω. Έχω λάβει μηνύματα στο facebook , συχνά ανορθόγραφα γραμμένα, που απαιτούσαν δωρεάν προϊόντα με το έτσι θέλω.
Όταν θα προσεγγίσεις μια εταιρεία και εφόσον θέλεις να σε δουν επαγγελματικά θα πρέπει και εσύ να φερθείς ανάλογα. Δεν έχει σημασία αν η επικοινωνία γίνεται μέσω email ή facebook. Θα πρέπει να έχει τα βασικά χαρακτηριστικά μιας τυπικής επιστολής. Να ανοίγει με έναν χαιρετισμό και να κλείνει επίσης με κάτι αντίστοιχο.
Καλησπέρα σας,
Ονομάζομαι ..... και σας προσεγγίζω με την ιδιότητα του Blogger. Έχω ένα blog το οποίο ασχολείται με ...
Προσπάθησε να ετοιμάσεις σε ένα πρόχειρο χαρτί μια παράγραφο όπου θα αναφέρεις το πραγματικό σου όνομα και την ιδιότητα σου (blogger). Γράψε σε λίγες γραμμές με τι ασχολείται το blog σου.
Σε μια δεύτερη και εξίσου μικρή παράγραφο προσπάθησε να εκφράσεις για πιο λόγο επικοινωνείς μαζί τους. Δεν είναι ωραίο στην πρώτη σου επικοινωνία και πριν ακόμα ανταποκριθεί η εταιρεία, να τους μιλήσεις για δωρεάν προϊόντα ή "Θεός φυλάξοι" για χρήματα. Άσε να κάνουν αυτοί το πρώτο βήμα σε αυτό τον τομέα. Όπως ακριβώς θα έκανες σε μια συνέντευξη εργασίας.
Καλύτερα να τους εκφράσεις απλά το ενδιαφέρον σου για ενημέρωση σχετικά με τα προϊόντα τους και για τυχόν event που μπορεί να διοργανώσουν. Αν θέλεις άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας μελλοντικής συνεργασίας, περισσότερο όμως με την μορφή ευχής, για παράδειγμα : Θα χαιρόμουν ιδιαίτερα αν με είχατε υπόψη σας σε μελλοντική ενημέρωση τύπου και αν και εσείς το επιθυμείτε ακόμα και σε μια συνεργασία.
Το πως ακριβώς θα το γράψεις δεν έχει σημασία, απλά να θυμάσαι να είσαι ευγενική και φυσικά να αναφέρεις το γιατί επικοινωνείς μαζί τους. Τι το ιδιαίτερο έχει η εταιρείας τους.
Τέλος, άφησε μερικά στοιχεία επικοινωνίας σου, όπως το mail σου ή το τηλέφωνο σου. Όποιο νομίζεις πιο κατάλληλο για σένα.
Να θυμάσαι:
- Βρες τον σωστό άνθρωπο που θα πρέπει να επικοινωνήσεις
- Γράψε μια μικρή επιστολή και στείλε την με email ή στο facebook της εταιρείας απευθυνόμενος στον υπεύθυνο Marketing ή Social Media
- Φρόντισε να μην κάνεις ορθογραφικά και συντακτικά λάθη και ΜΗΝ χρησιμοποιείς Greeklish ΠΟΤΕ!
- Προσπάθησε να συμπεριλάβεις σε μια παράγραφο το ποιος είσαι, τι κάνεις, τι θέλεις και γιατί το θέλεις. Σκέψου το σαν ένα πολύ μικρό βιογραφικό σου.
- Να είσαι ευγενική και να μην στεναχωρηθείς αν δεν σου απαντήσουν. Μπορείς να στείλεις μια φιλική υπενθύμιση μετά από λίγο καιρό (αν δεν σου έχουν απαντήσει) αλλά δεν χρειάζεται αν επιμένεις αν δεν δεις ανταπόκριση. Ίσως δεν είναι γραφτό να συνεργαστείς με μια εταιρεία αλλά μια άλλη να βρει σε σένα αυτό ακριβώς που αναζητά.
- Μην απαιτήσεις ποτέ για δωρεάν, αν θέλει μια εταιρεία να συνεργαστεί μαζί σου θα το κάνει. Μπορείς όμως πάντα να ζητήσεις κάτι ευγενικά.
Αυτά είναι ίσως τα πλέον βασικά πράγματα για μένα που θα πρέπει να σκεφτείς και να κάνεις ως Blogger, εφόσον θέλεις να επικοινωνήσεις με τις εταιρείες που σε ενδιαφέρουν. Αν τώρα θέλεις να μπεις σε όλη αυτή την διαδικασία απλά για να σου στείλουν δωρεάν προϊόντα ατύχησες. Ο Τσάμπας πέθανε κι ο γιος του δεν χαρίζει που λένε και στο χωριό μου.
Κανένας δεν θα σου στείλει δωρεάν προϊόντα για τα ωραία σου μάτια. Και συγγνώμη που θα ακουστώ κλισέ, αλλά θα πρέπει να τους δώσεις κάποια στοιχεία για το blog σου, δείγματα της δουλειάς σου και γενικά τι είναι αυτό που το κάνει ιδιαίτερο και γιατί να συνεργαστούν μαζί σου.
Αλλά με αυτό το θέμα καθώς και με το τι στοιχεία θα τους στείλεις θα ασχοληθούμε σε επόμενο άρθρο.
Μέχρι τότε θα περιμένω τις απορίες σου ή ό,τι άλλο χρειάζεσαι και μπορώ να βοηθήσω.
Να θυμάσαι: στο #edityourlifemag θα μαθαίνεις κάτι καινούριο για να κάνεις το μπλογκ σου καλύτερο και τη ζωή σου ως blogger πιο εύκολη. Είμαι η Κατερίνα και ελπίζω να σε βοήθησε το άρθρο μου. Μπορείς να μάθεις περισσότερα για μένα εδώ.
Κανένας δεν θα σου στείλει δωρεάν προϊόντα για τα ωραία σου μάτια. Και συγγνώμη που θα ακουστώ κλισέ, αλλά θα πρέπει να τους δώσεις κάποια στοιχεία για το blog σου, δείγματα της δουλειάς σου και γενικά τι είναι αυτό που το κάνει ιδιαίτερο και γιατί να συνεργαστούν μαζί σου.
Αλλά με αυτό το θέμα καθώς και με το τι στοιχεία θα τους στείλεις θα ασχοληθούμε σε επόμενο άρθρο.
Μέχρι τότε θα περιμένω τις απορίες σου ή ό,τι άλλο χρειάζεσαι και μπορώ να βοηθήσω.
Κατερίνα μου πολύ εύστοχο άρθρο. Αν και ομολογώ πως πρόσφατα έχω μπει σε αυτή τη διαδικασία θεωρώ ότι οι συμβουλές σου και στη σειρά των βίντεο που έκανες ήταν πάντα εύστοχες. Τα φιλιά μου Α.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ παρα πολυ Αντζι μου. Χαίρομαι που βοήθησα.
ΔιαγραφήΠάρα πολύ χρήσιμο άρθρο! Πραγματικά αναρωτιόμουν πως μπορείς να μιλήσεις με μια εταιρεία έτσι ώστε να γίνεις κατανοητός και να μην παρεξηγηθείς! Σ' ευχαριστούμε πάρα πολύ και θα περιμένω και τη συνέχεια με αγωνία!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι που βοήθησα 😊
ΔιαγραφήΣήμερα το πρωί αυτό σκεφτόμουν. Άντε να επικοινωνήσω με την ταδε εταιρια. Τι θα τους γράψω? Ευχαριστούμε πολύ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά όλα είναι θέμα timing. Χαίρομαι που βοήθησα :)
ΔιαγραφήΠάρα πολύ χρήσιμη ανάρτηση Κατερίνα μου! Ευχαριστούμε πολύ που μοιράστηκες μαζί μας τις συμβουλές σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ βοηθητικό άρθρο Κατερίνα μου!! Φιλιά :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι που βοήθησα
ΔιαγραφήΚαταπληκτικο αρθρο Κατερινα μπραβο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε πολύ που μοιράστηκες αυτές τις φιλικές συμβουλές μαζί μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ ναι.. δεν είχα καν στο μυαλό που πως να έρθω (δηλ με μήνυμα στο facebook, email, τηλέφωνο κλπ)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πάρα πολύ!
Δημοσίευση σχολίου
Take a moment to leave a comment!